Программа мобильности Университета КИМЭП для приезжающих преподавателей
Университет КИМЭП приветствует запросы от преподавателей из других вузов, заинтересованных в проведении исследований и преподавании в Университете КИМЭП. КИМЭП предлагает приезжающим преподавателям различные варианты исследований, тренингов и международного культурного опыта.
Для подачи заявки заинтересованным кандидатам необходимо предоставить следующее:
- Резюме
- Тему исследования
- Изложение проблемы исследования
- Сопроводительное письмо
Кандидатуры преподавателей утверждаются индивидуально каждым отдельным факультетом. Заявки утверждает декан соответствующего факультета, либо руководитель кафедры.
До своего приезда преподаватели могут обратиться за помощью к руководству, содержащему рекомендации по проживанию, трансферу, достопримечательностям Казахстана, визовым и другим вопросам.
По всем вопросам, связанным с подачей заявок, обращайтесь к Координатору по входящей мобильности:
Arailym Kuderbayeva
Executive Director (Incoming Mobility)
Email: incoming@kimep.kz
Tel: +7 (727) 237-47-91 (ext. 1016)
Office: Office #112, Dormitory bld.
Программа мобильности для преподавателей и сотрудников КИМЭП
КИМЭП предлагает своим преподавателям и сотрудникам ряд возможностей для обучения, проведения исследований и получения международного академического опыта в вузах-партнерах по всему миру.
Участие преподавателя или сотрудника в международных программах или программах обмена, проводимых Университетом КИМЭП, утверждается деканом либо заведующим соответствующей кафедры. Заинтересованным преподавателям и сотрудникам необходимо сдать в Международный отдел Заявку на участие в программе мобильности для преподавателей и сотрудников.
Эразмус+ — это новая программа ЕС по образованию, обучению, молодежи и спорту, запущенная в 2014 году и длящаяся до 2020 года. Эразмус+ предоставляет возможности для академического и административного персонала вузов, включающие финансовую поддержку от Европейского Союза. Возможности для обучения предоставляются как преподавателям, так и административным сотрудникам, занятым в Университете КИМЭП.
Презентацию для сотрудников можно посмотреть на L-drive > DIAM > Faculty & Staff > Erasmus Plus.
Заинтересовавшиеся сотрудники должны согласовать свою программу деятельности в принимающем университете на этапе подачи заявки. Соглашение о мобильности подписывается тремя сторонами (участник, принимающий и отправляющий университеты) до начала периода мобильности. Мобильность для преподавателей включает в себя 8 часов преподавания в неделю.
Erasmus + ICM teaching and training mobility places, Call 2018
Через свою стипендиальную программу Программа обмена Мевлана содействует преподавателям из Университета КИМЭП и его турецким вузам-партнерам реализовать взаимную академическую мобильность на 1-6 недель.
Для преподавателей стипендия Мевлана покрывает расходы на переезд, а также предоставляет ежедневную стипендию в зависимости от профессионального звания для проведения исследований и преподавания в течение 1 недель – 3 месяцев.
Подробная информация о программе содержится здесь.
MEVLANA teaching mobility places, 2019-2020
По всем вопросам, связанным с подачей заявок, обращайтесь к Координатору по исходящей мобильности
Директор международного офиса
Nailya Demirdogen (Mrs.)
Эл.почта: international@kimep.kz
Тел: +7 (727) 237 48 00 (ext.1085)
Понедельник-Пятница: 9.00 — 18.00, перерыв 13.00 — 14.00
Координатор международного офиса
Айгуль Рахимбаева
Эл.почта: outgoing@kimep.kz
Тел: +7 727 2374800 (ext. # 1015)
Whats-app: +7 701 428 11 37
Понедельник-Пятница: 9.00 — 18.00, перерыв 13.00 — 14.00
Входящая академическая мобильность
Arailym Kuderbayeva
Executive Director (Incoming Mobility)
Office: Office #112, Dormitory bld.
Email: incoming@kimep.kz
Tel: +7 (727) 237-47-91 (ext. 1016)
Понедельник-Пятница: 09.00 — 18.00, перерыв 13.00 — 14.00
Отзывы
Айжан Ахметова, координатор программ
Host University: National University of Public Service (NUPS), Budapest, Hungary
Period of Erasmus + training mobility for administrative staff: 1 week; 23-27 May 2016
I attended Crisis Management International Staff Week of the National University of Public Service (NUPS). I’ve learn a lot during intensive 1 week program in NUPS. Networking, cultural events, training session on crisis management, interesting presentations by colleagues.
Every country has own rules and policies. Working with different people from all over the world is interesting but at the same time unpredictable. We never can predict what might be happen, however crisis management training program helped me to be prepared, to learn how to react and behave in different situations. We should know at least few basic things working with international people.
I strongly recommend organizing this kind of short training on specific topic on the regular basis by the following reasons:
— Self-development
— Motivation to improve daily routine
— Networking and exchange of ideas with current and future partners
— Cultural diversity
Рано Пахирдинова, Заместитель регистратора, Отдел по академическим вопросам
Host University: University of Tartu, Tartu, Estonia
Period of Erasmus + training mobility for administrative staff: 1 week; 13-17 June, 2016.
University of Tartu is a very strong academic place from all sides, they have great scientist graduates, they have very strong school in many areas and they are developing many new projects, interesting and useful collaborations, so I’m glad that I was able to visit such a great place. It was very beneficial mobility for me and I gave the high assessment for this university.
I had my own professional interests and questions when I planned my visit to Tartu University and I had chance to find answers there. I learned from them about the ERASMUS + action plans, about the new projects and new options for our university to find cooperation’s and partners. We find a way to have some dual degrees with Tartu University, later in October we had a visiting member from Tartu in our KIMEP University, to learn about our programs that could be in the project for dual degree. They have a very good IT team and almost all documentation moved from manual to electronic, which save all papers, no lost documents and every request can be tracked. So their technical support is very good. I was excited. So I also learned about their technical support of e-documentations and I shared this with our administration, so I think that we also will move to e-documentations in the future, we are on this way.
As for the service University of Tartu provided for me – it was good, everything was in time and all planned meetings were organized well. Every day was planned. From technical side
Staff mobility is a really useful and necessary option for administrative staff, since we learn from best practices and we can implement best solutions in our home places. Also it will be interesting to have exchange experience with other universities and try to see real work of the people on your position and with familiar duties.
Маганат Шегебаев, Ассистант-профессор, Языковой центр
Host University: National University of Public Service, Budapest, Hungary
Period of Erasmus + teaching mobility for academic staff: 8-24 October 2016
It was a great experience to work in a different academic environment, to interact with the fellow colleagues to share ideas and pedagogical practices.
The teaching mobility at NUPS helped me to gain some new ideas and practices in language teaching for non-native English speaking students with diverse cultural and linguistic backgrounds. I have also developed some professional network among colleagues and management to discuss future academic opportunities. However, I would like to emphasize that these networking activities include students as well. For instance, at the end of my mobility some students have expressed their interest to apply for an exchange program to visit Kazakhstan and to come to KIMEP for study or research.
I would like to thank KIMEP University and the host university, NUPS, for this mobility opportunity under Erasmus+ program.
I am also grateful to KIMEP’s International Office for their informational support.
In addition, I express my gratitude to the Language Center and MCPR department for providing me with corporate souvenirs, promotional video and a presentation about KIMEP University.
I have shared all these promotional items at my host university and in other partner universities in Germany, Czech Republic and Poland which I visited at my own initiative.